בריאות צרכנות

עזבו אתכם מדיאטות, איך הכי נכון לשמור על הבריאות שלכם?

עזבו אתכם מדיאטות, איך הכי נכון לשמור על הבריאות שלכם?

אם פעם חשבו שעל מנת להיות בריא אדם צריך להרעיב את עצמו, להימנע ממאכלים טעימים ומפתים ולחיות על פריכיות ועל סלט, הרי שהיום המגמה משתנה. בטרנדים של אורח החיים הבריא משתלבת ההבנה כי חיים בריאים פירושם לאפשר לעצמך גם להתפנק וליהנות, ושלא באנו לכאן כדי לסבול. בואו נסתכל על הבריאות מנקודת מבט רעננה יותר.

לאכול טוב

לאכול טוב פירושו לספק לגוף ולנפש את אבני הבניין לצמיחה ולהתחדשות, וזה אומר שהתזונה שלנו צריכה להכיל חלבונים, שומנים, פחמימות, ויטמינים ומינרלים. אם יצא לכם להכיר שיטות תזונה שונות, בוודאי שמתם לב שכל שיטה מעלה מצרכים מסוימים על נס, ומדיחה מצרכים אחרים לרשימת החומרים האסורים. הגישה החדשה אומרת שאין חומרים אסורים כלל – יש מינונים נכונים. במקום למנוע מעצמנו תענוגות קטנים, בואו נשמור על פרופורציות ונרשה לעצמנו להתענג בקטן. כך לא נרגיש שאנחנו מונעים מעצמנו את טעם החיים מצד אחד, ומצד שני – לא נצא למסע זלילה חסר רסן.

תיאוריות ותורות

בכל כמה שנים פורצת לשוק דיאטה חדשה המתיימרת להיות התשובה לכל תחלואיו של האדם המודרני. זוכרים את דיאטת החלבונים של אטקינס? מי לא שמע על הדיאטה הפליאוליתית – אכול כמו שהאדם הקדמון אכל, כך תתמודד היטב עם אתגרי העידן המודרני! ומה בדבר דיאטת הרואו פוד? לא נכניס לגופנו מזון שבושל, טוגן, נחלט או עבר כל תהליך עיבוד, אפילו אם הוא ביתי. וכך, האדם בן זמננו, שבסך הכול רוצה להשיל כמה קילוגרמים מיותרים, מוצא את עצמו מיטלטל בין תזונה נטולת סוכרים וגלוטן לבין צריכת בשר וביצים חסרת פרופורציות ועוד המצאות שונות ומשונות.

מה שכחנו?

במרוץ האבוד בעקבות המראה החטוב, שכחנו דבר אחד חשוב – שכחנו את עצמנו. דיאטה טובה צריכה, כמו בגד, להתאים לאדם הצורך אותה. אם אינך רגיש לגלוטן, אין סיבה שתימנע מלאכול קמח ומוצריו, ואם אינך סכרתי, לא יקרה אסון אם פה ושם תאכל שוקולד משובח, או חס וחלילה, פרוסת עוגה מפנקת. הימנעות מופרזת תשאיר אותך רעב, מתוסכל ועצבני. בנוסף, לכל מזון יש תחליפים בריאים, ואם תקפיד על צריכת מזון בריא יותר – משקלך כבר יתאזן מעצמו.

אז מה עושים?

אחרי שירדנו מרעיונות מופרכים הכוללים דיאטות קיצוניות ומשונות, אם אנחנו מעוניינים לשמור על בריאות תקינה ועל מראה אטרקטיבי, מה עושים?

להלן 10 טיפים לשמירה על אורח חיים בריא:

  1. אכול מאוזן – תזונה מאוזנת מורכבת מפחמימות, מחלבונים ומירקות. הקפד על צלחת המכילה כמויות שוות של שלושת המרכיבים.
  2. אכול מצרכים בריאים – עבור לצריכת המצרכים שאתה אוהב, בגרסה הבריאה יותר שלהם.
  3. שתה מים – זה בריא, מרווה, זמין וחסכוני.
  4. שמור על תזונה נכונה – לכל אדם רגישויות תזונתיות משלו, הימנע ממזונות שגופך אינו מתמודד עימם טוב.
  5. עשה פעילות גופנית – הכנס לשגרת היום שלך את הפעילות הגופנית המועדפת עליך. חשוב שזו תהיה פעילות שאתה נהנה לעסוק בה ושאינה מצריכה תנאים מיוחדים, כך שאכן תוכל להפוך אותה לחלק משגרת היום שלך.
  6. הירגע – חצי שעה של רוגע ביום תעשה נפלאות לבריאותך. ניתן להירגע בעזרת טיול על שפת הים, צפייה בשקיעה, מדיטציה או כל דרך אחרת שמשקיטה את הנפש ואת המחשבה.
  7. פרגן לעצמך חיים בסביבה תומכת – לא תאמין עד כמה זה תורם לבריאות.
  8. התחדש – על מנת שיהיה במיטבו, המוח האנושי זקוק לגירויים ולחידושים. מצא תחומי עניין חדשים לעסוק בהם ולמד מיומנויות חדשות שישמרו את המוח שלך פעיל וערני.
  9. צא מהמטריקס – פעם או פעמיים בשנה, הרשה לעצמך לצאת מהמטריקס היומיומי המלחיץ לחופשה מרוחקת ומנותקת.
  10. צא לבלות – לפחות פעם בשבוע עסוק בפעילות שכל מטרתה הנאה צרופה.

אודות המחבר

קרן יואל

קרן יואל

בת 34, מכפר סבא, נשואה + 1 + כלב. אוהבת את החיים הטובים. טסה לחו"ל פעמיים בשנה. יש לה חדר ארונות שלא יבייש את אנה ווינטור והיא מלכת השופינג און ליין. עקב ניסיון עשיר בצריכה באינטרנט יש לה שפע של ידע בנושא ובאופן כללי היא צרכנית חכמה ומחושבת. היא אומנם מוציאה הרבה כסף, אך היא מוציאה בחוכמה לאחר שהשוותה לפחות בין 3 אתרים שונים. כל שישי יושבת בבית קפה עם בן זוגה. אוהבת לאכול. לא אוהבת לבשל. כותבת בנושא צרכנות מנקודת מבט נשית בת ימינו.

הוסף תגובה

האתר עושה מאמצים על מנת להביא עבורכם את המידע הנכון, האמין והרלוונטי. עם זאת אנא קחו בחשבון כי מטעמי פרטיות ומשיקולים נוספים, אנו משנים לעיתים את השמות, הפרטים והמקומות המוזכרים במאמרים. עוד על תנאי השימוש באתר תוכלו לקרוא כאן
לחץ כאן להוספת תגובה